اگر به سئو اهمیت میدهید، مهم است که یک آنالیز جامع از بک لینک های خود داشته باشد و نقاط قوت و ضعف سایت خود را پیدا کنید. بک لینک خوب به شما کمک خواهند کرد تا در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بهتری را کسب کنید. از طرف دیگر، بکلینکهای بد میتوانند باعث کاهش رتبه شما در موتورهای جستجو شوند و حتی وبسایت شما را نیز پنالتی کنند. بنابراین برای اجتناب از قرارگرفتن در موقعیتهای ناخواسته، باید همیشه یک تناسب معقول میان بک لینک های بد و خوب برقرار کنید.
اما قبل از هرچیزی، بک لینک چیست؟
بک لینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت میکند. بکلینکها تاثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته و از همین جهت است که در فرآیند سئو، بسیار مورد توجه قرار میگیرند. موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای نشان دادن یک سایت در نتیجههای جستجو استفاده میکنند. کسی دقیقا نمیداند که بکلینکها در این زمینه چقدر تاثیر گذار هستند اما در طول زمان ثابت شده که بکلینکها اهمیت بسیار زیادی دارند.
یک نکته مهم این است که بک لینک ها حتما باید طبیعی بوده و کیفیت بالایی داشته باشند. درواقع کیفیت بکلینکها از تعداد آنها اهمیت بیشتری دارد و در بالابردن رتبه سئو سایت شما تاثیرگذارتر هستند.
برای مثال وبسایت A ، سایت یک رستوران است و از طرف سایت B که در مورد غذا محتوا تولید میکند، بک لینک میگیرد. این پروسه، یک بکلینک طبیعی و ارزشمند برای سایت A ایجاد میکند و در بالا رفتن رتبه این سایت در نتایج جستجو تاثیرگذار است.
علاوه بر این، بک لینک ها میتوانند مثل یک مکالمه در فضای وب باشند.
مثلا فرض کنید یک بلاگر درباره رویدادهای ورزشی یک مقاله مینویسد. در همین حین یک بلاگر دیگر یک مقاله دیگر در همین زمینه مینویسد اما به طور کلی با نظر بلاگر اول مخالف است. ولی در هر صورت به مطلب بلاگ اول بک لینک میدهد. حال اگر مطلب بلاگر دوم بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در سایتهای بیشتری بکلینک دریافت کند، در عین حال روی بلاگر اول هم تاثیر گذار است. زیرا ارزش بکلینکی که وبلاگ اول دریافت کرده بالاتر میرود و به شکل تصاعدی، سئوی هردو وبلاگ بهتر از گذشته میشود.
مشاهده پست مشابه : دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97